Rekordlétszámú indulóval, 575 hajóval rajtolt el Európa legnagyobb és leghosszabb tókerülő versenye, a T-Mobile Nagydíjért kiírt Kékszalag. A versenyt az utóbbi évek egyeduralkodója, Litkey Farkas legénysége nyerte meg egy szupergyors Liberával, de a regattán induló sztárok is előkelő helyezéseket értek el. Pénteken kilenc órakor rajtolt el Balatonfüredről a T-Mobile Nagydíj 40. Kékszalag MOL Fesztivál ötszázhetvenöt résztvevője. A százhatvan kilométeres távot elsőként a címvédő Brokernet & Uniqua teljesítette, s összesen 525 hajó futott be a célba.
A nyolcadik győzelmét arató vitorlás pénteken 22 óra 13 perckor, 13 óra 14 perccel a rajt után ért be a célba. Kormányosa, Litkey Farkas a nyertesnek járó Kékszalagot vasárnap délben vehette át Gyurcsány Ferenc miniszterelnöktől. A díjátadáson jelen volt Straub Elek, a vitorlásszövetség elnöke, Bóka István, Balatonfüred polgármestere, s a fő támogató a T-Mobile, a MOL és a Nokia képviselői is.
Az idei Kékszalag további helyezettjei: 2. Raffica, kormányosa: Király Zsolt, 3. Telebox, kormányosa: Gerhard Müller, 4. Principessa, kormányosa: Rauschenberger Miklós. A hírességek is aktívan kivették részüket a versenyzésből, s talán ennek köszönhetően is hajóik előkelő helyezést értek el, szinte mindenki befutott az első 100 versenyző között. Legsikeresebbnek mégis a Borbíró István kormányozta Praetor bizonyult Keleti Andreával a fedélzetén, akik összetettben 65. helyen végeztek az 575 indulóból. - Tényleg minden képzeletemet felülmúlta a vitorlás fedélzetén töltött 22 óra – mesélte Keleti Andrea, aki a partról szurkoló férjével folyamatos telefonkapcsolatban volt. Ha fáradt voltam aludhattam, de azért kivettem a részem a csapat munkájából. S már most biztos vagyok abban, hogy jövőre is szeretnék részt venni a páratlan hangulatú Kékszalagon. Laky Zsuzsi a Fantom nevű Nautic-kal a sztárok közül a második helyen, míg összetettben a 77. helyen ért célba. - Egy életre szóló élményt kaptam azzal, hogy indulhattam a Kékszalagon. Hihetetlen profi csapat foglalkozott velem a felkészüléstől kezdve végig a célba érkezésig. Mindenképpen köszönöm Láng Péternek, az oktatómnak, hogy aktív tagja lehettem a Fantom legénységének. S amire különösen büszke vagyok, hogy a hajó kormányosának, Török Zoltánnak én adhattam át az eredményhirdetésen a „Kékszalag legjobb pasijának” járó különdíjat. A sztárok versenyének szimbolikus dobogójára harmadikként léphetett Bagi Iván és a Nagy Albert irányította Fram. A csapat egyébként kiérdemelte a legszerencsétlenebbül járt hajó díját is azon túl, hogy összesítettben a 79. helyen futottak be. Iván a rajt előtt fél órával még határozottan elutasította, hogy ő valaha hajóba szálljon, hiszen a csütörtöki próbán óriási a viharba keveredett. A kormányos azonban meggyőzte a humoristát, hogy egy életre megbánná, ha kihagyná a Kékszalagot. A verseny olyan jól sikerült, hogy Bagi Iván a több mint 22 órás vitorlázás után, pár óra alvást követve felkereste csapatát, s már összeszokott legénységként hajóztak ki. Negyedikként ért célba a már rutinosnak számító Fábry Sándor a Geze Magor fedélzetén, ötödik helyen Sándor Orsi és a Blues, a sztárok versenyében hatodik helyen pedig Váczi Gergő futott be a Szalkay Zoltán kormányozta Predátorral.
|